tisdag 20 februari 2007

Inga nya meddelanden

Har tillbringat kvällen i köket, bara jag och min laptop och en hög kurslitteratur. Det kan vara den mest ointressanta kursen jag någonsin läst. -Eller nej, det måste ha varit Media- och kommunikationsvetenskap. Den var nog värst. Som tur är så var det länge sen nu, jag har lyckats förtränga det mest skrämmande. Anywhoo... När jag hade klämt ur mig tillräckligt mycket text satt jag länge i fönstret med min fesljumma kopp te och glodde ut genom fönstret, ner i cafét mitt emot där folk satt med sina fesljumma koppar te och babblade sig hesa.

Och jag satt där i fönstret och tänkte att det ska nog inte vara så här komplicerat. Det ska nog inte ta emot så här mycket. När det är lätt så är det rätt, sa någon. Sen skickade jag ett rent vänskapligt sms. Som vanligt, inget svar. Och jag tänkte att om hon hade varit Rätt Tjej, då hade hon svarat direkt, skrivit något skruvat som fått mig att kikna och så hade vi spånat vidare, sms efter sms fyllt med fånigheter. Istället sitter jag där och fånglor på mobilen, och vet med all säkerhet att hon aldrig skulle göra något sånt.

1 kommentar:

Anonym sa...

fattar vad du menar. men ibland undrar jag, är rätt alltid lätt? tror det blir för tråkigt. Iaf för mig.