torsdag 29 mars 2012

Crime City rakt i hjärtat

Jag är kär i Malmö igen. Varför ville jag flytta härifrån? Jag minns varför, men jag minns inte. Det kom en undersökning häromdagen, i nån tidningjagminnsintevilken, där man hade kollat vilken stad skåningar helst ville bo i. Lund vann. Helsingborg och Ystad låg också rätt högt. Malmö var rätt långt ner. Däremot hade man sett att folk som redan bodde i Malmö, tyckte att Malmö var the shiznitz. Det vill säga, de som ser mer av Malmö än rubrikerna i tidningarna, de ser också stadens storhet. Och jag är numera en av dem. Igen.
Mitt enda problem nu är att jag jobbar heltid. Heltid tar verkligen helt sjukt mycket tid, pun intended. Så för att få ut maximalt av min förälskelse så trycker jag in så mycket jag kan kvällstid. Det har inneburit en hel del alkohol, och en hel del indisk mat. Men det räcker inte! Jag önskar jag kunde ta ut VAD (Vård Av Djur), så kunde jag och Sigge ägna hela dagar åt att strosa omkring i stan och bara ta in allt det fina i vårvärmen.

Inga kommentarer: