tisdag 13 mars 2012

Gaydar

Jag har en sån sjuk gaydar. När det gäller tjejer alltså. Jag brukade inte ha det, men den har verkligen förfinats genom åren. Det har ingenting med utseende att göra, eller manér. Det handlar bara om en enda sak:

Vad som händer i min mage när vi får ögonkontakt.

Om du och jag träffas för första gången, hälsar på varandra och min mage slår en volt och jag blir nervös, ja då är du icke-hetero. Jag kommer sen att vara lite nervös en stund, men det kommer du inte att märka för ibland har jag ett rätt bra pokerface. Det har tagit mig lite tid att känna igen det här mönstret, så nuförtiden vet jag alltid vad det betyder. Innan kunde det dröja rätt länge innan mitt huvud kopplade det som min kropp hade förstått på en sekund, och jag undrade varför jag blev nervig kring vissa människor. Nervigheten går som tur är över ganska fort, jag vet inte ens riktigt varför jag blir nervös. Det handlar inte om attraktion (jo, ibland gör det såklart det), utan kanske mer en slags känsla av att... jag vill göra ett bra intryck. Varför jag nu bryr mig om det, men så är det. Jag vill att andra gays ska gilla mig, tycka att jag är reko. Gud så ocoolt.

1 kommentar:

Flunky sa...

Haha, jag är likadan. Nu suger visserligen min egen gaydar, men när den väl funkar och jag har tur nog att få prata med ett nytt queerio vill jag också desperat göra ett gott intryck. Jag har dessutom alltid högre förväntningar på icke-heteros!