onsdag 7 mars 2012

Vardagliga vardagsdagar

I dag är det onsdag. Mina första ord idag var "Sigge vad gör du i sängen". Solen skiner men det är svinkallt. Jag har på mig grå högmidjade gubbyxor, en instoppad kraglös vit skjorta och randiga hängslen med läderspännen. Hängslen är fina grejer. Det borde man ha på sig oftare. Särskilt när man har på sig byxor som trillar ner annars. Praktiskt liksom.

I dag kommer min mamma på besök och ska stanna i tre dagar. Jag skulle vilja se Sigges reaktion när hon kliver in genom dörren, men jag är på jobbet då. Han älskar min mamma och hon älskar honom. Hon låter honom klättra på henne i soffan och bita henne i öronen. Sånt är guld värt för Sigge. Och så går hon på superpedagogiska promenader med honom och tränar en massa saker. När han var valp var hon här nästan en vecka, och då tränade de bland annat "stanna". I flera veckor efteråt hade vi problem med att han satte sig hela tiden under promenader, och vägrade gå vidare om han inte fick en godis.

Just nu läser jag The Blade Itself av Joe Abercrombie, och njuter av varje sida. Härligt att det är en trilogi. Kommer på mig själv med att undvika böcker som inte ingår i en serie. Om jag fastnar för en story eller en karaktär, då vill jag läsa länge.

Ja. Varje dag är fasen inte ett äventyr, men vissa dagar är nog ändå behagligare än andra.

Inga kommentarer: