måndag 14 februari 2011

Resandet och min mössa

Tillbaka i Sverige och längtar redan efter att åka igen. Resdjävulen har mig i sina klor, och jag gillar läget. Två veckor av skrivande och organiserande (och lite festande), och sen åker jag till San Francisco. Den här varianten av akademiskt arbete passar verkligen mig, att få jobba i projekt som jag själv planerar och skapar, att få grotta ner mig i ett område. Kanske ska man fundera på det där med att doktorera ändå? Inte nu, men om några år. Kanske. Möjligtvis. Fråga mig igen när jag har fått min uppsats godkänd. För det är fan ingen självklarhet.

Jag har en stor mössa i fuskpäls och tweed som jag älskar, och jag lyckades glömma den på flygplatsen i Helsingfors. Trodde inte att det skulle leda till nåt, men jag skickade iväg ett mejl till flygplatsen ändå, bara för att. Fick ett svar två timmar senare, de har hittat den. Det finns klara fördelar med små länder med små flygplatser, och man ska inte underskatta det här med customer service.

Inga kommentarer: