söndag 16 januari 2011

Speedclubbing

Jag tänker lägga ner det här med att klubba sig igenom en utekväll. Jag har lessnat, fullständigt. Klubbar är aldrig så bra som de borde. När jag kommer in på en klubb så känner jag mig oftast upprymd. Det spelas nån juste låt på dansgolvet, stället är fullt med snygga människor, och jag vill gå och köpa en öl. Men sen... När jag har dansat några låtar, kollat in folket som är där och druckit en öl eller två... jamen då är jag liksom klar. Då händer det inget mer, om man stannar då så går resten på repeat. Bara mer av samma. Musiken fortsätter dåna, och blir oftast sämre. Stället fylls på med ännu mer folk, och de känns plötsligt inte lika spännande längre. Jag börjar tröttna på att hålla i mitt kondensfuktiga ölglas. Jag blir rastlös. Eller trött. Blir hungrig. Får ont i huvudet. Är för full. Vill gå hem och sova.

Jag tänker propagera för detta: Långa förfester. Helst så långa som möjligt, förfester är kul. Helst ska man skita i att gå ut och klubba och bara stanna där man är. Men om man nu måste gå ut och klubba, så röstar jag för speedclubbing. Inte som i speeddating där man byter datingpartner hela tiden, utan som i att man klubbar väldigt koncentrerat i typ en timme, dansar av sig och rycker omkring i stroboskopljuset, häller i sig den obligatoriska ölen som man inte behöver, och sen går hem. Det var ungefär så min fredagskväll såg ut, och det var perfekt. Jag var skitnöjd. Kvällen avslutades dessutom med bearnaise. Så jävla fint.

Inga kommentarer: