onsdag 26 januari 2011

She's leaving home baj baj

Jag vill hoppa upp på arkivskåpet bakom mig i det här tysta, sterila och vita kontorslandskapet, kasta med håret och bröla "Itts thö fajnall kaountdaown dödödödöööh dödödö dö döööh!"

Det beror inte bara på att jag har tittat en del på Glee på sistone, utan för att jag börjar fatta att jag faktiskt ska sluta på det här stället. Och göra nåt helt annat. Jag vet inte om jag byter till något bättre egentligen, men jag gillar när saker förändras, när det rör på sig. När jag har varit som lyckligast har jag alltid varit i nån slags temporär limbo, på väg från en grej till nästa, utan att veta riktigt vart jag är på väg. Och där är jag nästan nu.

Uppsatsskrivandet passar mig, jag lär mig bäst när jag får lägga upp arbetet själv, bestämma själv vilken litteratur jag ska läsa och använda lärare mer som bollplank än föreläsare. Det är kreativt, dynamiskt och allt ansvar ligger på mig själv, och sånt går jag konstigt nog igång på. Om bara några dagar börjar mina två månader av resande, och det är lite häftigt att tänka att de där halvt engagerade idéerna för ett år sen faktiskt blev någonting, att jag åker nu.

Inga kommentarer: