torsdag 27 januari 2011

Awesome

Min nya frisör är en spännig, babblig, straight snubbe från Rumänien. Kaxig som fan. Och han är awesome. Fyra timmar tog det, men nu är mitt hår som han, awesome.

Har aldrig haft en frisör som känts så kompetent, och samtidigt så juste. Jag dras ju med en smärre frisörfobi, men att hänga med honom i några timmar var fan fint. Varför har jag aldrig tänkt på det här med manliga frisörer förut? Man slipper ju allt stereotypt tjejsnack! Istället fördrev vi tiden med att häckla amerikaner, berätta om våra uppväxter, läsa Illustrerad Vetenskap och sen diskutera möjligheten att Tyrannosaurus Rex såg ut som en stor anka (En ny upptäckt visar på att de flesta dinosaurier hade nån slags fjädrar). Och medan vi snackade utförde han smärre mirakel med mitt hår. Det var, med andra ord, awesome.

Inga kommentarer: