tisdag 6 juli 2010

Hemma igen

Tillbaka från sommaridyll, tillbaka från samvaro med fina vänner, tillbaka från morgondopp och solskyddskräm och mygg och vin och grillad haloumi och svett och byfånar och koltrastungar och förrådsbygge och bad och bad och bad. Jag ville verkligen inte åka hem. Jag ville att alla skulle stanna kvar, och så skulle vi bara fortsätta. Vara tillsammans, vara ute på landet, vara i sommaren, vara i hettan, vara i vattnet. Vi var så många, hela trädgården var full med tält. Och alla var så fina. Och det var 23 grader i vattnet, som max 25 grader vid vattenytan. Småbarnen avlöste varandra, och de var så knubbiga och badgalna och högljudda och fina. Jag ville verkligen inte åka hem. Men åkte hem gjorde vi, och det var väl ganska okej det med, i slutändan. Jag är nästan lika brun som efter förra årets Greklandsresa, vilket är ett smärre mirakel. Tydligen kan en sol-och-badsemester ändra hela ens genetik, och nu är jag alltså en människa med PIGMENT. Groovy. Jag försov mig till min första praktikdag. Osnyggt, kan man säga. I morgon ska jag vara en bättre människa.

Inga kommentarer: