torsdag 24 juni 2010

La la land

Sista arbetsdagen innan semestern. Jag lyssnar på P3 Planets Granada-special och kan inte låta bli att surfa runt lite på billiga flygstolar. Ge mig en vacker liten oexploaterad hamnstad med mycket kultur och vackra badstränder tack! Kanske blir det nån sista minuten någonstans ändå.

I kväll kommer systern och imorgon bär det av med full bil till Blekinge skärgård, där det ska firas en riktigt klyschig Pripps Blå-midsommar med klippor, bad och sångfylld middag i kvällssolen. Efter några dagar vid havet bär det av till stugan för den traditionella veckan då vi håller öppet hus för alla som vill komma och hänga. I år slår vi gästrekord, minsta antal vid ett och samma tillfälle tror jag är sju och max kommer bli runt 20, till helgen då jobbarna dyker upp. Första året lyckades vi trycka in 14 pers runt ett långbord inne i huset, men det var på håret... Ja, vi får väl se hur det går helt enkelt. En underbar mix av folk är det i alla fall som kommer, och när jag tänker på det så försvinner all irritation över småkryp och påträngande natur. Gött mos!

Nu är det äntligen sommar på riktigt, och hela jag är som ett moln av harmonisk upprymdhet.
Ses om en vecka!

Inga kommentarer: