måndag 12 juli 2010

Läget

Mitt jobb har flyttat till ett nytt kontor, vårt eget hus som är precis nybyggt och luktar färg och gummi. Vi huserar numera i Sveriges miljövänligaste kontorsbyggnad! Det är väldigt vitt. Jag har dragit det kortaste strået vad gäller utsikt. Jag ser Törning Torsten, a. k.a. The Eyesore of Malmö, men inte havet. Men jag klagar inte, det här är fancy pants.

Jag har badat väldigt mycket. Väldigt. Mycket. Det är det enda jag vill göra just nu. Dra med snorkeln ner till havet och glida runt bland blåstången, spana på små räkor och spigg. Men jag har också druckit en hel del alkohol tillsammans med hormonstinna bögar. Lutat mig tillbaka med bärs i hand och iakttagit deras parningslekar med skratt i magen och berusning i huvudet. Det är fint, livet.

Inga kommentarer: