tisdag 13 juli 2010

Skallebang

Konstant huvudvärk i två dygn. I dag är jag hemma i ett försök att kurera mig. Försökte sova bort det. Gick inte. Tänkte att det kanske är vätskebrist, så jag häller i mig vatten. Dricker och kissar, dricker och kissar. Kanske är det lufttrycket. Jag fick stränga order från M om att jag inte är tillåten att ha varken blödning eller tumör, så jag försöker hålla mig borta från det.

Kommer att tänka på en gammal skröna jag läste om på nätet nån gång. En japan klagade på långvarig huvudvärk. När man öppnade skallen på honom krälade det maskar överallt. Som han då skulle ha fått från dålig sushi. Det fanns ett foto. Turligt nog äter jag inte sushi.

Huvudvärken är inte så illa som migrän, jag kan röra på mig, göra saker. Ligger i soffan och tittar på Gökboet. Och dricker vatten. Imorgon fyller jag 28. Det vore juste om huvudvärken ville släppa tills dess, för jag har hört rykten om att min sambo har nån liten överraskning på G. I do love surprises, viskar jag för mig själv och vickar lite på tårna.

Inga kommentarer: