måndag 14 juni 2010

Hundvakt

I dag har jag och hunden jag vaktar varit i studion. Jag var lite fundersam till om det skulle funka, hon är fortfarande valp och får hon inte stimulans så skapar hon det (dvs tuggar sönder saker), men det gick över förväntan. Det har knappt varit någon där den senaste veckan och hettan var till en början olidlig, men efter lite vädring blev det bra. Jag kopplade in de nya högtalarna som M har fixat, satte på lite Cookies N Beans, gav hunden vatten och ben, och satte igång. Jag hade öppet ut i korridoren så hon kunde springa runt som hon ville, trodde vi var ensamma i huset, men sen kom det en stackars kille förbi och jag vet inte vem som blev mest skrämd, han eller hunden. Men hon skällde klart mer än vad han gjorde. Sen stängde jag dörren till korridoren, för säkerhets skull. Några timmars arbete blev det, och jag är nästan klar med K:s beställning. Det är svårt det där ibland, att veta när man är klar. Men jag tror det blir bra, ett bra motiv. Efter det drog vi runt lite på stan, jag hade någon slags diffus tanke om att fika, men till slut gick vi hem. Några timmar på ett nytt ställe fullt av nya dofter är tydligen mer än nog stimulans för en liten valp, för nu ligger hon utslagen som urvriden trasa på vardagsrumsgolvet och sover.

Inga kommentarer: