tisdag 1 juni 2010

Analysera det här

Igår hade jag återkoppling med den där psykologstudenten som har övat på att göra en personlighetsanalys på mig. Jag fick läsa hennes "rapport". Hon skrev mycket fint om mig, men de snälla sakerna kommer man ju aldrig ihåg. Hon skrev att jag "tenderar att intellektualisera händelser och känslor" (yeah, me and everybody I know) och att min styrka är min svaghet, att jag distanserar mig från folk genom att inte låta dem hjälpa när jag behöver det. Inget nytt alltså. Men det var ändå intressant att få träffa en psykolog (hon var nästan klar) och rota i saker, utan att för den sakens skull ha någon akut orsak att vara där. Ingen bråddjup ångest, ramaskrin eller fulgråt, bara stillsamma funderingar, ett vridande och vändande. Alla har väl nåt de skulle må bra av att rota lite i. Eller, jag vete fan om man mår bra av att rota i saker, när jag har gått därifrån har jag alltid känt för att trycka i mig 10 kilo choklad eller kedjeröka en timme eller två. Men det är åtminstone utvecklande för psyket.

Inga kommentarer: