fredag 18 juni 2010

Sol i sinne

I går hoppade jag och valpen på bussen till Skanör. Vi hittade en bit strand där vi var helt själva, och djuret fick leva rövare bäst hon ville. Och det gjorde hon. Hon grävde frenetiskt (täckte hela sällskapet i sand), jagade bollar, badade och pulsade omkring i rutten tång. Själv försökte jag hålla igång en intelligent konversation utan att få munnen full med sand, och där emellan sola lite. Och bada, det var ju faktiskt riktigt varmt i vattnet! Årets första dopp. Det är rätt speciellt där ute, pittoreskt och så klart väldigt vackert, men jag vet inte riktigt hur jag känner inför ett samhälle där den första skylten man ser när man kommer dit säger "Golfbanor". Plural, liksom. Brattigt är bara förnamnet.

Jag tror det krävdes en ordentlig sommardag fylld med sommaraktiviteter för att jag skulle fatta att jag är ledig. L E D I G. Ett lugn har infunnit sig, jag andas med magen istället för bröstkorgen och jag stressar inte över "allt som måste göras" (ett luddigt begrepp). Jag klarade tentorna, om en vecka är det midsommar och sen drar jag och ganska många människor till stugan en vecka. School's out for summer.

Inga kommentarer: