söndag 30 maj 2010

Grinig nu igen

Vaknar av att någon vrålar "DU DIN JÄVEL" rakt in i örat på mig. Det var så klart en dröm, M är alldeles för sävlig för sånt och är dessutom bortrest, som vanligt. Räknar det ändå som en strålande start på dagen. Hasar upp ur sängen och försöker förgäves undvika alla speglar jag passerar. Tröcker i mig frukost med järnkepsen på, trots avsaknad av alkohol, festyra och stohej. Jag blir aldrig så bitter och självömkande som när jag tentapluggar. Lägg då till att jag tentapluggar ett område som jag aldrig vill jobba med. Motivation = noll. Loggar in på facebook och ser att mina kursare har gjort om sidan till ett forum för tentafrågor. Känner att jag är jävligt klar med både dem och min utbildning. Morsning korsning. När är det egentligen för tidigt på dagen för en flaska vin eller tre?

Inga kommentarer: