onsdag 26 maj 2010

Post-karneval, pre-tenta

Det var kanske nåt av det finaste någonsin att ha min vapendragare här i så många dagar. Det blev många nattliga samtal tillsammans med ölen och ciggen på balkongen. Vi var även en del på Lundakarnevalen, detta fenomen som jag nog fortfarande inte riktigt har förstått. M var överförtjust som vanligt och syntes knappt till på tre dygn. Jag älskar att han blir så engagerad i saker, men det betyder inte att jag alltid relaterar till det. Det var ju bara... trångt. Fulla 20-åringar. Vi såg dock en hel del trevliga konserter, bland annat Rufus då, som var precis så fantastisk som jag hade föreställt mig. Jag önskar att jag kunde bjuda honom på fest, så skulle han kunna sitta i ett hörn där och bara vara torr, sarkastisk och alldeles alldeles underbar. En överraskning var Gaby And The Guns, mycket trevliga. Nästan bättre live än på skiva, mindre poppigt, mer bluesigt.

Och nu? Plugg och plugg och plugg. Tre tentor på två veckor. Det underlättar inte att jag skiter fullständigt i det här ämnet. Hur mycket måste man betala för att få ett fotografiskt minne? Det hade suttit fint just nu. Skrev första tentan idag, tänkte "äh jag skjuter från höften", och jag sköt så mycket jag orkade, men tror fan jag måste träna på att sikta. Vi får väl se när vi får tillbaka resultaten. Nu är det bara att satsa på nästa. Stånk och stön och tandagnisslan.

5 kommentarer:

Femininum sa...

Alltså, det börjar bara bli underligt att läsa här nu. :) Men ja, måste erkänna att det är ganska tillfredsställande att veta vad du pluggar för nåt. Äntligen liksom.

Constantin: sa...

Ha ha, men människa, hur mycket vet du om mig egentligen?? Vem är du??

Femininum sa...

Jag var den där karnevalscynikern med septum i soffan och pumps som inte är så mysiga att gå till smålands i. :) Tänkte faktiskt inte på det då, men slog mig när jag läste det här. Ganska fint ändå. Men sen vet jag ju inte hur anonym du är här, så jag hade ju inte sagt nåt ändå.

Constantin: sa...

Nämen hej, är det du! Kul att få ett ansikte på främlingen! Jag uppskattar att du inte sa nåt, då jag faktiskt fortfarande är rätt så mycket anonym. :) Men då ses vi kanske på lördag då?

Femininum sa...

Nixpix, i helgen är jag på Lesbisk festival! :)