fredag 28 maj 2010

Roliga grejer som händer

1. Jag har fått en officiell inbjudan till Helsingfors för mitt exjobb nästa vår. Nu väntar jag bara på att San Francisco ska godkänna också, and I'm good to go! Men det kommer nog vänta till oktober. Forskaren i Helsingfors var i vilket fall som helst väldigt trevlig, ger mig en bra magkänsla.

2. Jag kan göra armhävningar på tårna. I motsats till att göra dem på knäna alltså. Det har jag inte kunnat göra sen jag var typ 15, och nu kan jag göra rätt många. Tack nyårslöftet, I'm buff!

3. Om en vecka, när jag har skrivit sista tentan, så är den här terminen klar. Jag har visserligen min praktik i sommar, men annars har jag sommarlov. Och kommer sen aldrig ta i det här ämnet igen. Det borde vara roligt, men det tråkar ut mig så mycket att jag vill skrika, bli våldsam och obscen.

4. Häromdagen blev jag stannad på stan av en kille som ville köpa mina solglasögon. Jag sa såklart nej. Sen hade jag en varm känsla av tillfredsställelse i magen hela dagen.

Inga kommentarer: