onsdag 2 september 2009

"When in trouble..

...when in doubt
run in circles
scream and shout"

Det är terminsstart. Och jag hatar det. Det har hänt så mycket den här sommaren att jag inte har haft en tanke på studierna, och det känns som en livstid sen som jag gick i de där korridorerna. Jag har egentligen inga problem med ämnena denna termin, det är mycket medicin så det passar mig bra. Det är allt runt omkring. Och mina kursare, gud jag hade glömt vilka överkäcka små monster de är. Som hyenor cirklar de institutionen för minsta chans att få bevisa sig själva, samtidigt som det gäller att vårda den där flåsiga ytan av perfektion. Nej jag är inte glad att se er, nej jag har ingen lust att snacka om vad som har hänt sen sist. Låt mig bara få beta av det här, låt mig bara få göra min grej, hålla mig till min lilla klick och sen möjligtvis aldrig träffa någon av er igen. Jag vill bara få min examen och börja jobba. Idag är min lediga dag och det känns som att jag ska explodera.

Inga kommentarer: