tisdag 22 september 2009

Ska spika fast dig

Sist jag hängde med Amasonen så pratade hon om att lämna Skåne och flytta tillbaka till Stockholm, antingen om saker och ting inte funkade här eller så småningom när hon och hennes tjej tröttnade på Malmö. Tanken gjorde mig skitstressad och något ångestfylld, för jag är en egoistisk människa som vill ha mina käraste nära, oavsett om de trivs eller inte, och min Amason verkar alltid vara på väg någon annanstans... Eller vänta nu, det var ju jag som flyttade ut. Kanske är det snarare så att det är JAG som är på väg någon annanstans hela tiden, men vill att hon ska följa efter? Nejnejnejnej, så kan det absolut inte vara, jag bara skoja. Just det. I vilket fall som helst så har det samtalet förföljt mig, men idag skickar hon ett sms och berättar att hon håller att leta efter en häst. Låter inte det väldigt bofast? Den lilla missunsamma egoisten i mig springer ett litet ärevarv runt kontoret av förnöjsamhet.

Inga kommentarer: