tisdag 22 september 2009

Saltstänk och det här med fokus

Jag har spenderat helgen i Grebbestad tillsammans med M och två av mina bögar. Det var strålande sol och en svag vind, och vi paddlade runt i skärgården i våra kajaker. För att vara ett vattenfreak är det konstigt att jag alltid glömmer bort hur kul jag tycker det är med kajaker, hur snabbt det går och hur lättstyrt det är. Funderar allvarligt på att skaffa mig en. Det var vackra brännmaneter precis överallt, och vi fotade dem med M:s undervattenskamera. Mycket tjusiga organismer, så länge jag slipper bada med dem. I övrigt var ju Grebbestad sanslöst pittoreskt, och jag åt mitt livs godaste lax på en söt restaurang där servitriserna var så putslustiga och käcka att vi anade att de gick på nån slags drog (och vi ville ha). På tal om lax så passerade vi på vägen dit även en Laxomat. You heard me. En obemannad Lax-o-mat. Det är precis vad man kan tänka sig, och den var välbesökt.

Jag har medvetet ändrat attityd till mitt plugg, valt att ställa mig med båda fötterna inne, och som en trevlig bonus har jag hittat ett helt nytt fokus. Studierna är inte längre det jag gör vid sidan om, det är min huvudsyssla. Känner mig mer engagerad och effektiv än jag gjort på länge, och det behövs för det här ska vara den tuffaste terminen på utbildningen och det är redan två som har hoppat av. Rotar vidare i det här med utlandsstudier och har kommit fram till att en fördjupningskurs nästa höst skulle passa bra att förlägga utomlands. Återstår många frågetecken och mycket pappersarbete, men helvete vad det rör på sig nu.

Inga kommentarer: