måndag 14 september 2009

Mice, wolves and dogs

Badobadibadej, det är jag som är den Skenande Bruden. Jag skenar mellan olika aktiviteter, föreläsningar, möten, åtaganden, tentor, och så ser livet ut just nu. Och ett tag framöver. Men man får hitta respit lite där det går, unna sig själv saker. Köpa sig lycka istället för att ha ett socialt liv, som en kursare uttryckte det. Idag till exempel, så unnade jag mig en liten present efter avklarad tenta: En sladdlös mus. Den är vit och blank och fin och kan skrolla 360 grader. Och ser lite ut som en stor vibrator, vilket såklart inte är helt fel.

Medicinska föreningen hade info om utlandsstudier idag. Sittandes i en hörsal omgiven av läkarstudenter kände jag mig något trängd. De är ett särskilt släkte, och det är inte mitt släkte. De är som flåsiga vargar, och jag är en hund. Men jag fick några bra adresser. Det börjar nämligen bli dags att planera nästa höst, då jag har tänkt att åka iväg någonstans. Just nu ligger Australien och Kanada högt på listan, men vem vet. En sak är säker: Det blir mycket pappersarbete.

5 kommentarer:

Carolina sa...

Ja skulle rosta pa Australien. Speciellt Melbourne, for dar bor ja o de e bra.

Oj, dar fick du ett rim oxo. Vilken bonus!

PS: Gillar din blogg

Anonym sa...

Hur tänker man kring sin partner när man bestämmer sig för att dra utomlands? Jag undrar för egen del nämligen, så här i början av studier...

Constantin: sa...

Åhå, Melbourne säger du? Tål att tänkas på... Australien har ju alltid lockat! Och tack, vad roligt att du gillar den, det gör mig fånigt glad. :)

Carolina sa...

Asch nu rodnar ja ju...
Har aldrig varit bra pa att ge komplimanger

Constantin: sa...

Spiralblocket: Jag vet inte generellt, men själv tänker jag så här: Jag vill vara i ett livsbejakande och tillåtande förhållande, där både jag och M aldrig ska ha dåligt samvete för att vi vill utveckla oss själva.

Klyschigt dravel?

Okej men vad sägs om detta: Jag och M är ifrån varandra så mycket redan, några månader på andra sidan jordklotet kommer knappt göra nån skillnad.