fredag 24 juli 2009

Dags för avfärd!

Jag har bockat av alla packlistor, jag har betalat räkningar och diskat, jag har inte städat men jag har bäddat sängen. Jag har lämnat en lapp där jag tackar M:s mamma för att hon kommer och vattnar våra blommor (särskilt min vackra gigantiska tomatplanta, som är så bortskämd att den sloknar om den inte får vatten på en enda sketen jävla dag). Jag har två väldigt stora och tunga ryggsäckar som står redo i hallen och ett par väldigt varma vandrarkängor som har fått nya sulor. Jag har laddat Ipoden med ljudböcker och ny fin musik och letat upp ett nytt skissblock. Det återstår att fixa matsäck för ett dygn på tåg och sen äta en stadig lunch. Nerverna på helspänn, missar jag nåt viktigt nu kan jag inte köpa det på plats, för som sången går:

Högt uppe på berget
finns ingen affär
så om du ska handla
ska du inte va' där

I alla fall. Dags för en vecka av fjäll, isolering, mygg, vyer, torkad mat, sovsäck, världens vackraste natur och så grottor grottor grottor. Hej på er.

Inga kommentarer: