lördag 18 juli 2009

Bugger bloody bugger

Vaknade i morse av att M berättade att killen vi ska till grottorna med har skadat sig och inte kan följa med. Klätterproffset hoppade ner från en 1.5 m hög liten skitsten och sabbade knät. Inget allvarligt, men han är helt klart ute ur leken. Bugger bloody bugger. Så vi ägnade förmiddagen åt att förvirrat hasa omkring i lägenheten. M packade sina sista grejer och vi funderade på om vi skulle tänka om vad gäller hela resan, men återgick sen till originalplanen. På något sätt ska vi få det att funka med bara två personer, vi får dubbla våra säkerhetsåtgärder och vara jävligt försiktiga. Och vi kanske får gå två gånger från viken där båten släpper av oss, för att få med oss utrustningen. Den här resan blir plötsligt dubbelt så svår att genomföra, men surast är egentligen tanken på att göra resan utan honom, vår vapendragare. Besvikelse! Luften har lite gått ur oss, och det var en modstulen M som jag vinkade av på perrongen. Nu har jag en vecka på mig att packa klart och tänka om vad gäller mat och annat, medan M klättrar i Norge en vecka. Sen möter jag upp med honom uppe i fjällen. Tills dess ska jag försöka få upp min peppnivå igen, men idag ligger jag mest och kollar på film, proppar i mig melon och målar tånaglarna. Suckar tungt och muttrar för mig själv. Bugger bloody bugger.

Inga kommentarer: