lördag 20 juni 2009

Midsommar

Årets midsommarfest innehöll varken nubbe, midsommarstång, regn eller sill. Den hölls inomhus, i en lägenhet packad med folk, mat och sprit. Jag fick chansen att visa upp både mina nya pumps som jag har fyndat i en liten second handbutik, och mina nya gigantiska örhängen i svart och vit ormskinnsimitation. Kände mig glamourös, trots en helt igentäppt näsa. En bonus från förkylningen var att efter några cigg så fick jag en tjusigt raspig whiskeyröst, som passade kvällens sinnesstämning. Det var en lyckad tillställning, med många gamla kära ansikten och många helt nya drinkar av blandad kvalitet. Bladiga som två vinbärsbuskar ramlade jag och M in i lägenhet vid fem i morse, och det var ljust ute och fåglarna kvittrade. När jag vaknade några timmar senare var förkylningen tillbaka fullt ut och jag hade tappat rösten, men det var det värt. En rejäl bläcka då och då rensar systemet, på alla nivåer.

Inga kommentarer: