måndag 1 september 2008

Galej

I helgen var jag på ett helt enormt evenemang arrangerat av och för företaget jag jobbar på. Anställda från hela världen samlades på ett slott utanför Köpenhamn och åt god mat och testade en massa olika aktiviteter och festade. Jag testade fäktning, och visade mig helt sakna talang. Stomp var jag bättre på, samma med flugfiske och Segway. Jag rockade när det var dags för salsan, men sög totalt vad gällde att bli nerslagen på ett naturligt sätt när man skulle leka stuntman. På kvällen samlades vi i ett tält så stort att man inte såg slutet på det, och där åt vi sjukt god mat, drack sjuka mängder vin och där uppträdde bland annat Andrew Strong, min gamla favorit. Han har rakat av sig håret. I ett annat tält spelade nån känd DJ klubbmusik, eller så kunde man hänga i salsatältet eller Sinatratältet. Ja herregud, det var enormt, sanslöst, gigantiskt, lyxigt, överdrivet, vackert...och förbannat roligt. Vi lärde även känna kollegor från andra länder. Jag och en dragen engelsman hade till exempel detta insiktsfulla meningsutbyte när ABBA-imitatörerna skulle uppträda:
Han: Hello.
Jag: Hi.
Han: Do you like ABBA?
Jag: No, not really.
Han: So why are you standing here?
Jag: I want to see their intro.
Han: Go home.
Jag: Thank you.

2 kommentarer:

GenerationY sa...

haha, låter helt sjukt. ett slott alltså? vilket stort multinationellt företag jobbar du för egentligen??! (retorisk fråga.. du har ju din privacy..)
och varför är dessa abba-imitatörer så stora? de får vara med överallt! och ingen verkar ens ha så mycket till övers för abba längre...

Constantin: sa...

Ha ha, det är faktiskt ett rätt okänt företag, jag lovar att namnet inte skulle säga dig något! Man glömmer lätt hur stora ABBA fortfarande är när man rör sig här på hemmaplan, men du skulle ha sett lyckan i indiernas ansikte när de extatiskt skrålade med i "Waterloo". Jag kallar det masshjärntvätt.