fredag 12 september 2008

Barnskådisar och döden

Han den där lille killen, Toby, i Tim Burtons Sweeney Todd... Visst har han varit med i något förut? Första gången jag såg filmen och han dök upp så tänkte jag direkt "nämen där är ju han". Men när jag kollade upp honom på Imdb så angav de bara den här filmen, och de brukar ändå vara ena jäklar på att nosa fram varenda liten grej skådespelare någonsin har varit med i. Jag är säker på att jag har sett honom förut, inte någon som är lik honom, utan just den killen. Men vaaaaaar, var var var var var vaaaar? Förslag emottages tacksamt.

Jag filar på en ny tatuering. Äntligen har jag hittat ett motiv som inte är del av nån pågående trend, som inte är klassisk tatueringsstil, och som har justa konnotationer. Det ska smäckas upp på höften, är tanken.

Det är mycket nu. Det är en förkylning, det är en tenta, det är en bög, det är en mage, det är ett jobb, det är en granne, det är en saknad kärlek, det är en borttappad tvättstugenyckel och ett tvättberg, det är en resa, det är ett beställningsjobb, det är separerande flator. Och så vidare. När jag gick upp i morse stod en kursare och rökte på balkongen mitt emot. Hon såg sliten ut. Två våningar upp i mitt hus stod vaktmästaren och kastade ut möbler genom fönstret. Jag undrar om någon har dött där. Och på tal om det så var jag och Rockbruden på väg genom Lund häromdagen när helt plötsligt en duva föll ner framför fötterna på oss. Den tittade upp på oss med obehaglig blick, ryckte ett tag, och sen dog den. Det var döden det. Jag kände mig skakad och tvingade mig själv att tänka på Little Brittain hela vägen hem. Ja herregud det är så dramatiskt mitt liv.

Inga kommentarer: