onsdag 17 september 2008

Så går en dag...

Igår var en trevlig dag, så den tänkte jag berätta om. Jag förstår att det är olidligt spännande att få en sån häringa Inblick I Min Vardag.

Först rastade jag Kräket. Han var som vanligt skitglad, vädret var soligt. Sen kastade jag mig iväg till biblioteket och fixade samtliga böcker till min nya kurs, och lunchade sen med Rockbruden. Hon var som vanligt dödligt cool och snygg. Hon är definitionen av cool, och jag förstår inte hur hon gör det. Hon ser ut som att hon hänger med Juliette Lewis, och det gör hon antagligen också. Sen hade vi gruppmöte angående en ny fallstudie i kursen. Som vanligt förundrades jag över hur dynamisk min grupp här, hur alla bidrar och fixar och tycker till. Det är jävligt kul. Sen drog jag hem och storhandlade och gick med i Friskis & Svettis. Jo men visst serru. Och efter det gick jag och Kräket på långpromenad och han var överlycklig för det var så många hundar ute som han kunde hälsa på. Några av dem ville äta upp honom, men han var lika glad för det. Det där med sociala koder är inte riktigt hans grej. Han markerade så många träd att kisset tog slut, men jag vet inte ens om han märkte det. M ringde och berättade att han antagligen kommer hem tidigare än beräknat, och sen hoppsade jag och Kräket hela vägen hem. Efter det lagade jag en helt ny maträtt efter recept och bakade biscotti. Vi har en adlig operasångare boende hos oss just nu så jag hängde lite med honom och vi bondade över sånt som Vadstena och porter. En fruktansvärt trevlig prick. Någonstans där medan biscottin var i ugnen så hann jag även plugga lite och Kräket låg på rygg bredvid med nosen inkörd under min tröja, och sov så tungt att jag nästan trodde han hade dött. Ja och det var min dag det.

Inga kommentarer: