fredag 30 maj 2008

Ytligheter och nördigheter

Nu är det ju snart lov. Hjärnan lugnar ner sig och ägnar sig åt lättviktiga funderingar.

Dagens modeblogg: Har på mig svart skjortklänning, svarta leggings, svarta skor täckta av spännen (ja de där som ser ut att vara snodda från videon till Michael Jacksons "Bad"). Rockabillyfrillan är på plats, men verkar dagen till ära vilja luta lite åt höger. Vill inhandla ett par gladiatorsandaler och en färgglad sjal. Inser att det är idiotiskt att klä sig i helsvart när det är gassande sol ute.

Lyssnar på soundtracket till Sweeney Todd ("I want you bleeders"). Reflekterar över faktumet att Helena Bonham Carter är fruktansvärt bra, men alltid kommer i skymundan i kritiken när hon är i samma film som Depp.

Mitt i all stress den här våren har jag glömt bort Science Fiction Bokhandeln! Denna juvel! Bara tanken på att strosa runt där och botanisera får det att vattnas i munnen på mig. Måste besöka den snarast. Behöver en ny fantasy, antingen något mörkt och sarkastiskt i Gaimanstil eller något bombastiskt à la Hobb. Yum. Tips välkomnas, om det sitter någon annan nörd där ute.

Slutligen: Varför har jag beslutat att åka på semester till Europas dyraste plats? Kan någon svara på det? Jag kan berätta att hyra en bil, den skruttigaste typen av hyrbil, i två veckor, kostar 6000 jävla spänn. Jag börjar få kalla fötter.

Inga kommentarer: