tisdag 6 maj 2008

Svartsjukans berättigade plyte

Jag förstår att min olycka roar er, era fjärtar! Nu kommer det fram att jag har pussat på en tjej till, som dessutom hade flickvän hemma i hemlandet! Amasonen, clearly, is not amused:
"Du hade pussat på vem som helt som kom för nära. Du stod väldigt nära ***** (Amasonens dejt) och pratade väldigt länge."
Sherlock Holmes-detektiven i mig sliter pipan från mungipan så mustaschen fladdrar och utbrister ett triumferande "AHA!"
Det är nämligen så, att sen lördagen har Amasonen ovanligt motvilligt delat med sig av information angående nattens bravader, och ömsom skrattat och ömsom blängt på mig, och synbart njutit av min plågade min när hon sagt saker som "det är nog lika bra att du inget minns". Nu förstår jag varför! Hon var orolig att jag skulle hångla upp hennes brud! Nu gjorde jag ju inte det, och har inte tänkt göra det (även om det är en mycket charmant dam) men bestraffar mig gör hon ändå, så jag med all säkerhet vet att det inte är okej. Och det är hemskt att säga det, men med tanke på att jag inte har några minnen från kvällen så skulle det lika gärna kunna ha hänt, trots att jag i normalt tillstånd aldrig ens skulle komma på tanken. Så jag fattar att hon är lite vass. Fasen vad jobbigt det är att ha förlorat en hel kväll! Jag skulle kunna bli beskylld för vad som helst, och jag skulle inte kunna försvara mig!

På tal om något helt annat, kanske till och med motsatsen, så pratar jag och M om att dra iväg på gemensam semester i sommar. Bila ner till Rumänien och dricka pilsner, typ. Vi har båda passerat landet och blivit sugna på mer, så kanske blir det så. Bara vi får tillfälle att bada, jag måste få bada, det är egentligen mitt enda krav. Någon som har något trevligt semestertips, måste inte vara Rumänien?

3 kommentarer:

Charlie sa...

Kroatien! självklart val.

MEH! Länka till mig nu då, annars kommer även jag hävda att du mirakulöst hånglade upp mig i ett hörn den natten. ;)

Det där med länkandet var mindre viktigt, jag bara va tvungen att hitta chansen till lite "rubbing in".

:)

Anonym sa...

Kroatien. Dock ej staden Pula som är charter. Skulle själv vilja åka till den del av italien där dom spelade in "the talented mr ripley" men vet inte var det är än..

Constantin: sa...

Kroatien är jättetrevligt, men där har jag redan fart runt! Något annat?