torsdag 15 maj 2008

Internet och framtidsplaner

Först en kort kändisspaning: Krockade med Embee på centralen i morse. Han såg pigg ut, och skulle antagligen åka någonstans och ha spelning, för han bar på de klassiska svarta lådorna. Mycket artig och belevad herre. Slut på kändisspaning.

Jag tar snart ett steg bort från cro magnon-stadiet, genom att uppdatera mig själv med ett mobilt bredband hemma. Go homo sapiens, go! Inte för att det stör mig så mycket att blogga från jobbet, men det skulle möjligtvis kunna störa min chef och därmed påverka löneförhandlingar, kan en tänka. Dessutom har de blockat qruiser så jag har inte kunnat jaga digitalt lebbkött på hur länge som helst. Och på tal om det så är hon till höger på framsidan av senaste QX hur snygg som helst. Amasonen föredrog hon till vänster, men så är hon ju etnofetischist också. Vi enades dock om att det trots deras snygghet inte skulle funka, för jag går inte igång på poliser och latinan verkade lite för kaxig. Jurist dessutom, det finns inget torrare än juridik. Trädgårdsmästaren tyckte jag var himla fin också, men ack så ung. Det jag tyckte var intressant var att ALLA kommer ha ungar och hund om fem år. Tänk om någon av dem vaknar upp om fem år med tre katter och en get och är hur lycklig som helst? Så snopet.

Allvarligt så undrar jag om det är det som gäller nu, hund och barn? Är det det som är den moderna flatans mening med livet? Ingen värdering i det, jag gillar både hundar och barn, men det är nog inte vad jag spontant skulle svara om nån frågade vad jag håller på med om fem år. Men så är jag ju inte en "äkta" flata längre, enligt de som vet. Mössan däremot är flata ända ner i tånaglarna, och hon skulle antagligen svara just det, förutom att hon har katt. Jag tror jag måste fråga runt lite i kretsarna, gå till botten med detta. Vad säger ni där ute, finaste bloggläsare? Vad gör ni om fem år? Är hund och barn the new black?

6 kommentarer:

Sannan sa...

hund är osexigt.. de luktar illa och flåsar en i örat när man minst vill det.

Katt kanske...

Charlie sa...

Har redan hund. Det var ett lagom seriöst steg att ta i livet just nu vid 32 års ålder. Är inte gifta sig också endel av det nya svarta? Till och med lite mer inne än barn?

Linnea sa...

Hahaha, juridik är hett! (Om inte annat planerar jag att se till att det blir det.)

Vardagsanalys sa...

Jag tänker att kattkollektiv, queeranalyser, genusstudier, Lword-karta på väggen och djupa kunskaper om inseminationsprocessen är den moderna flatans mening med livet.

Men vad vet jag? :)

Kids är definitivt the new black, men hundar? De luktar illa. Blä.

Anonym sa...

en kattfarm och en spelande gramofon i ett hörn, medans jag sitter i min solstol på balkongen bland tusen växter och läser filosofi och dricker grönt te. medans jag hatar allt omkring mig. typ. ;P

Constantin: sa...

Okej, så katt is the new black? (men juridik är det fasen inte)