fredag 23 maj 2008

Tacksamhet en torsdag

Sitter vid köksbordet och sliter mitt hår över hemtentan från helvetet. Letar håglöst i skåpen efter något sött eller fett. Trycker i mig allt jag hittar. Textar frenetiskt till M, jag kan tyvärr inte ses för jag måste verkligen plugga fast jag är så less på skiten och mycket hellre skulle följa med och käka hemma hos hans bästis istället för att sitta här och försöka skriva fast det går så dåligt så dåligt och hur ska jag egentligen hinna med det här och ångest och tandagnisslan och myror i brallan. En timme senare dyker han upp med fulla matkassar. Beordrar mig att fortsätta skriva medan han själv diskar undan all disk, lagar en gudomlig middag med bland annat färskpotatis och senapssås, serverar den följd av en orgasmus gigantus som får mina kinder att pillra, trycker ner mig vid köksbordet igen och beordrar mig med bestämd min att fortsätta plugga medan han själv svänger ihop en björnbärskaka med vaniljvisp. Trots att jag distraheras av hans söta rumpa som då och då sticker ut ur nåt skåp medan han rotar efter köksredskap, så får jag helt plötsligt mer gjort än jag fått på hela dagen.

Härom kvällen hörde jag Amasonen och hennes brutta idka älskog. Det lät som att de hade det väldigt trevligt, och det var gulligt, och det gjorde mig glad och jag började tänka på hur fint vårt lilla boende är, mitt och Amasonens. Hur vi springer om varandra hela tiden men möts ibland och uppdaterar varandra om våra kärlekar, våra jobb, våra vänner, men kanske framför allt om våra sexliv, och hur vi tvättar varandras tvätt och hur hon tar med sig Risifrutti hem från jobbet till mig medan hon själv är laktosintolerant. Det är väldigt fint.

Och på tal om fina grejer har jag och M bestämt oss för att dra till Island på semester. Hyra skruttbil och puttra runt mellan gårdarna, åka på valsafari, bada varma källor, rida islandshäst. Och så partaja i Reykjavik. Gött mos!

1 kommentar:

Vardagsanalys sa...

Åh, det där fick mig att minnas mina glada dagar av kompisboende. Det är så fint när det fungerar så en blir alldeles lycklig.

Nice med Island förresten!