torsdag 10 maj 2012

Vanvård och råttor

I kväll ska Sigge klippas. Jag tvättade honom igår kväll och när hans fluffiga nos blev blöt så visade det sig att han hade en stor fästing på nosen. Den hade alltså dolts av all päls. Han har så tjock päls nu att smutsen inte släppte förrän jag hade gnott in shampot ända in till huden. Hej jag skulle vilja anmäla mig själv för vanvård! Tur att det kliver in ett proffs och tar hand om vårt stackars kräk.

I morgon kväll ska JAG klippas. Stilpolisen ringde och sa att om jag inte gjorde något illa kvickt åt min hockeyfrilla så skulle jag få dagsböter. Vanvården sträcker sig tydligen även till mig själv, och även här är jag tacksam för att det finns proffs som tar över spakarna.

I övrigt är det superkris på mitt jobb just nu. Kollegor sliter sitt hår och skriker i munnen på varandra, och jag är frustrerad och distanserad på samma gång. Mitt vikariat är snart slut och jag ser fram emot att få andas för första gången på flera år. Chefen säger att hon ska göra allt för att behålla mig, och alla förutsätter att jag vill det. Jag säger inte emot, för en lön är en lön, men jag kissar inte på mig av förväntan och förhoppningar direkt. Jag jobbar på ett sjunkande skepp och råttorna flyr båten. Jag kan tänka mig att vara en av de råttorna.

Inga kommentarer: