torsdag 3 maj 2012

Min kropp är mitt tempel och det är under attack

Jag fick med mig 58 myggbett hem från Egypten. Alla på vaderna. Eftersom min hud är mesig så blev det vackra röda bölder. Hej pest!

Jag fick tydligen också med mig en härlig ny tarmflora, för nu har min mage gått sönder. Oh happy day! Kramper, yrsel, illamående. Fick till slut stopp på diarréerna. Rapar hela tiden. Har aldrig känt mig mer attraktiv. Min chef tittar förskräckt på mig och väser salmonella, men jag lyssnar inte på det örat. Eller jo, det gör jag ju, eftersom jag snabbt springer bort till min dator och googlar det. Det finns tydligen ingen behandling. Det första jag tänker är "åh vad skönt, då slipper jag ta ledigt för att gå till läkare". Sjukt hur man prioriterar.

En annan rolig grej är att jag spenderade en vecka i Egypten utan att bränna mig nämnvärt. Sitter sedan en stund på en uteservering i Malmö och skaffar mig en knallröd bonnbränna på vänster sida. Känns onödigt.

Inga kommentarer: