måndag 14 maj 2012

Tre dagar

I fredags kastade jag mig från jobbet för att hinna i tid till frisören, och väl där var jag så trött att jag mest satt och stirrade och utbrast "va?" varje gång frisören sa något. Skulle ha gått ut men stannade istället hemma och lekte med ritplattan. Har nu till slut ominstallerat hela min dator och kunde därmed installera ritplattans medföljande program. Försökte skissa lite kravlöst, bara för att få en känsla för hur det funkar, och drabbades omgående av prestationsångest. Jag ser potentialen i att rita digitalt, och det går snabbt framåt, men jag blir ändå frustrerad över att det över huvud taget är en inlärningskurva. Men tänker då på det Katti Hoflin sa så fint i senaste DIK Forum:
"Inspiration är för amatörer. Kreativitet kräver disciplin."

I lördags flyttade vi Amasonen och Frun. Nu bor de i en skånelänga ute på landet, med eget stall. Det är bra och anus på samma gång. Bra för att det är så fint och att de säkert kommer trivas. Anus för att de inte bor nära längre och jag är en loser baby för jag har inget körkort så jag måste byta bussar för att ta mig dit. De fick en skruvdragare i inflyttningspresent, för sånt behöver man när man har hus och stall.

I söndags var jag och M sjukt ur synk och blev sura på varandra hela tiden. Normalt är vi så jävla välanpassade och kör hela "när du gör så här så upplever jag det så här"-grejen, men igår pallade vi helt enkelt inte. Vi cyklade till Pildammsparken för en födelsedagspicknick, och blev skönt distraherade av fina vänner, god mat, alkohol och sol. Födelsedagsbarnet fick en röklåda, så nu kan han röka sin egen fisk. Det var varmt och jag höll på att somna i solen och vi fick sjukt god chokladtårta. Väl hemma var vi sams igen, och satte upp en massa hyllor och fixade en garderob.

Ja och det var den helgen.

Inga kommentarer: