torsdag 19 maj 2011

Vem tar hand om mina drifter?

M är i Rovaniemi (a. k. a. Ingenmansland, eller som det heter på finska: Rautakanki) och det är ingen här som lagar mat till mig. Vad är det för vits med att bjuda hem folk om de inte lagar mat till en, utan bara vill dricka teeee och praaataaa? Pfff. Kaka vill de ha också. Freeloaders. Själv sitter en här och suktar efter smörslungad sparris, haloumi och rostade pinjenötter. Sitter i soffan och gapar som en fet och övervuxen gökunge, men ingen matar mig. Woe is me.

På tal om det här med klicker förresten. Det handlar ju om betingning. Jag insåg för ett tag sen att jag är som en av Pavlovs hundar när det gäller det här klippet. Från att jag såg scenen för första gången någon gång i tioårsåldern så har det varit stenhårt inpräntat i min flåsiga reptilhjärna: SEX. Det räcker med att jag hör introt till låten så börjar jag salivera.

Inga kommentarer: