fredag 27 maj 2011

Älskade Janis

Ända sen jag var liten och pappa spelade Jefferson Airplane för mig så har jag närt en stor och suktande kärlek till 60-talsrock. Det är skramligt, det är rörigt, det är dansant, det är melodiöst och ösigt som fan. När jag tänker på att jag aldrig fick vara med om Woodstock så får jag nästan magont. Jag känner mig mer hemma i den musiken än något annat.

Störst av dem alla var Janis Joplin. Av alla döda artister så är hon utan tvekan högst på min lista av musiker jag hade velat se en konsert med. Åh Janis, varför gick du och knarkade ihjäl dig? Om du hade levat hade jag kunnat vara din flåsande groupie och du hade fått utnyttja mig hur mycket du ville, när som helst. Jag menar, kolla på det här klippet bara. Så här bra var hon på Woodstock, och det ska ha varit en av hennes sämre konserter eftersom hon hade skjutit heroin och supit i flera timmar innan hon gick på scen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt, fantastiskt, fantastiskt!!!! Det är så fantastiskt bra!!!!

Längtar btw! /J