onsdag 4 maj 2011

Hypotetisk valp tingad!

Vi är med valp! Jag vet inte vilken valp, men någon valp är vår! Om en månad ska vi åka (3,5 h med bil enkel väg, jo jag tackar) till uppfödaren och glo och klämma på de små knoddarna. Vi väljer ut en, betalar en handpenning, och åker hem och väntar en månad till. Det är helt galet. För mig, att låsa upp mig vid nåt sådant, är helt galet. Särskilt nu, när stress stavas STRESS. Men jag tror ändå att det kommer att bli skitbra. Min partner suckar och stönar över valpbilder exakt varje dag och beter sig lite som om han var skendräktig, så jag tror nog att det är dags, om inte annat så för att sakta ner hans biologiska klocka lite grann. Nämn "små tassar" eller "blöta nosar" för honom och han börjar kvittra, I kid you not. Med det inte sagt att jag inte är lika peppad på det här som han, det är trots allt jag som har rotat fram valpen åt oss. Jag är väl bara... ja jag vet inte, jag börjar väl mer och mer se likheter mellan mig och Nurse Jackie, inte bara i utseende utan även generellt förhållningssätt. Fast inte håret. Jag har verkligen inte den frillan. Men jag har på mig likadana scrubs ibland.

Inga kommentarer: