torsdag 29 april 2010

Nörderier på balkongen

Tre långa intensiva dagar tillsammans med en väldigt speciell patientgrupp. Jag är helt jävla slut i huvudet. Sitter ute på balkongen, röker mina vårcigg (när det blir vår får man röka, det är ju ett vårtecken and you can never hold back spring) och läser sista sidorna av "Dragon Haven" av Robin Hobb. Dör lite grann när boken tar slut, för nästa har inte kommit ut än. Robin Hobb är ett geni. I ett parallellt universum är hon min fru och det enda vi gör är att trycka ut små fantasybebisar hela dagarna. Men i det här universumet sitter jag på balkongen, klappar lite på boken och vältrar mig i den bitterljuva njutningen i att läsa ut riktigt bra böcker. Har ett berg av plugg att ta itu med, men väntar lite till. Lite till. Och lite till.

Inga kommentarer: