lördag 10 april 2010

Höjer mitt glas

I går kväll hade vi invigningsfest av studion. Det blev fullt hus och vi åt snittar och drack skumpa. Vi enades om att snittar är ett sanslöst fånigt fenomen, men ganska gott, i alla fall de vi hade gjort. Detta trots att jag och Fixarn hade tvingats tröcka ihop dem på sisådär en kvart så de såg lite stressade ut, och trots att vi gjorde dem i Fixarns kök som är så häpnadsväckande snuskigt att han kommer behöva en eldkastare för att få det rent. Det sistnämnda avslöjade vi förstås inte för våra ärade gäster.

Det var en bra blandning på folket, studentikosa studenter, småbarnsföräldrar, queers, lobbyister och vanliga dödliga. De flesta drack nog mer skumpa än de borde ha gjort, men mest drack nog jag. Mmmm, bubbly. Turligt nog ingen baksmälla idag, så jag och M studsade upp tidigt och spenderade dagen i studion där vi ägnade oss åt mer eller mindre lyckade kreationer. Den där studion är fan det bästa som har hänt på länge. Snygg är den också, nu när vi börjar komma i ordning. Fixarn trollade fram några till 50-talsfåtöljer och en orientalisk matta från sin källare (as one does??). Det är så bohemiskt och hippt att jag kissar lite i byxan när jag tänker på det, men sånt har vi inte tid med. Dags att svida om, greppa vinflaskan i ett stadigt grepp, ta ett djupt andetag och kasta sig ut igen. No rest for the drunks.

Inga kommentarer: