torsdag 10 januari 2008

Why art thou Romeo?

Ibland är det svårt att ha någon åsikt över huvud taget. Det finns för många gråzoner, för många argument, för lite magkänsla. Jag har fått reda på att kollegan Marcus har känslor för mig. Hur jag än vrider och vänder på det så vet jag inte hur jag ska förhålla mig till det. Det är positivt, negativt och likgiltigt, allt på samma gång. Om jag skulle vara tillsammans med en man, så antar jag att det skulle vara han. Hade han varit kvinna hade jag uppvaktat honom sen månader tillbaka. Är jag trångsynt som har svårt att se runt hans genus, när allt annat stämmer på pricken?

7 kommentarer:

ajja sa...

Frågan kvarstår väl i slutändan om du tänder på honom. Om du skulle kunna idka sex, kyssas och hålla på. Om du kroppsligt blir attraherad av honom. Om du kan titta på mannen och känna WOW, som du förhoppningsvis gjort med flickvänner.

Om allt annat stämmer är det väl bara att ta reda på det som gör att man har ordentligt utbyte av en människa.

Och skit i ramar? Det är väl du som ska vara lycklig i slutändan..

Femininum sa...

Det är så konstigt det där. Men det är som jag, jag kan bli fysiskt, intellektuellt och mentalt attraherad av en man, men absolut inte sexuellt. Och utan den lilla pusselbiten funkar det ju inte. Det har ju ingentign med trångsyntheten att göra.

Är du nyfiken är det en annan sak, då är det bara att testa. Men om inte, strunta i det.

Anonym sa...

What she said

Hejhopp sa...

Nej, du är inte trångsynt. Du är bara inte tillräckligt straight! Om det är könet det hänger på alltså.

Constantin: sa...

Åh vad mycket bra ni säger, tack!! Kan man alltså ha känslor för någon utan att vara sexuellt attraherad? För mig är det fasen helt nytt, även om jag förstår konceptet.

Femininum sa...

Ja, men det är knepigt också. Utan att veta vad jag pratar om egentligen skulle jag kunna tänka mig att det kanske är så man kan känna som asexuell som blir kär...eller? Men shit vad jag förvirrar mig i mina tankar nu. Du kanske är biamorös? Finns det ens som begrepp?

Anonym sa...

Ja, klart en kan vara bi-emotionell!
...och det är inte ens statiskt!

nättesta dig: The Klein Sexual Orientation Grid :-)