måndag 14 januari 2008

Smärta!

Karlsloksituationen fortfarande olöst. Fokus har flyttats på grund av två händelser:
  1. Skolan har börjat igen. Ihop med allting annat innebär det fullspäckade dagar, morgon till kväll. Jag klagar inte, jag har saknat det och har lärt mig att jag trivs bäst när jag springer mellan olika aktiviteter. Den nya kursen verkar dessutom väldigt intressant, och så får jag träffa mina favoritkursare igen.
  2. Efter åratal av ryggproblem har jag uppsökt kiropraktor. Det är något visst med att ligga i bara underkläderna på en kall brits i ett obarmhärtigt upplyst rum medan en främmande (dansk) man hänger ovanpå en med hela sin tyngd. Man känner sig sådär lagom kaxig. Efter en halvtimmes klämmande och vridande och tryckande så konstaterade han att hela övre ryggen är låst. "Ojsan hoppsan!", utbrast jag. Han la upp ett intensivprogram som fyller upp de där få stunderna av fritid jag hade kvar i schemat, så nu behöver jag aldrig aldrig aldrig tänka på vad jag ska göra. Socialt liv? Träningskort? Föreningsverksamhet? Tavlor? Say what? Smärtan har sen dess intensifierats, det kan bli så i början av behandlingen. Vilket kanske är en blessing in disguise, för vem fan bryr sig om sexuell läggning när man har ett glödande spett uppkört i ryggen? Enda positionen som inte gör ont är liggandes. Väldigt få aktiviteter kan göras liggande. I alla fall väldigt få aktiviteter som jag ägnar mig åt nuförtiden, god damn it.

5 kommentarer:

ajja sa...

Men fö HILVETE (på ren danska)
trodde du skulle skriva hur fantastiskt det var att knulla man och hur du nu var kär, galen och hetro.

;)

Har du iiiiinget alls att komma med???

Constantin: sa...

Aj nåååååw. Jag har fasen förvandlats till beige mannen. Jag skäms, och ber så hemskt mycket om ursäkt.

Kan jag kompensera med att avslöja att det åtminstone utbyts intensiva blickar i lunchrummet?

Anonym sa...

Jag är besviken.

Vem ska jag nu leva genom?

ajja sa...

iiiiiiiiih! Jadå, shure shure. Men lite hetroaktion hade varit pngestladdat trevligt att läsa om. Hur du vånads som en mask på kroken! ;)

Rim sa...

Oh, ze pain!

Men jag vet nog vad du gör... du kör en cliffhanger så att vi måste komma tillbaka varje dag och se om/hur det utvecklar sig!