onsdag 22 februari 2012

Förutom näsan känns det rätt

Det är fantastiskt fint att vänner nu bara kan "svänga förbi" mitt hem. Att när jag står där med händerna djupt nere i en flyttkartong och Sigge slickar rent i golvspringorna i köket, då stegar det in en snubbe med en kartong semlor och en trasig laptop. Han gör kaffe till sig själv och så ser vi om vi kan laga hans skärm. Det kan vi inte, men semlorna är fina, så som semlor oftast är. Det är inte lika fint att M kommer hem nån timme senare med en bruten näsa. Han tycker inte att en läkare behöver titta på den. Han har brutit näsan förr, tydligen, och då var det mycket värre. Så därför ska vi ignorera att det ser ut som att nån har kört upp en plommontomat i näsan på honom. O-keeeeej.

Jag tar en kvällspromenad med Sigge. Det här med att vara hemma om dagarna och få besök av en dogwalker en gång om dagen verkar passa honom. Han känns harmonisk. Traskar stillsamt vid min sida, småplockar lite med fimpar på marken och luktar på folk vi möter. Sigges främsta talang: Att gilla läget. Vi går kringelikrokar i området, och runt varannat hörn hittar vi antingen ett mysigt fik eller en rolig second handaffär. Jag gillar också läget.

2 kommentarer:

Camilla sa...

What?? Vad har hänt med M?

Härligt att flytten blivit så bra iaf :)

Constantin: sa...

Sport, säger jag bara. Djävulens påfund.