söndag 4 december 2011

Myror i brallan

Drabbas plötsligt av hyperaktivitet. Märklig känsla, som att min kropp vill ut och springa ett maraton. Det kryper i kroppen, kan inte sitta still, kan inte komma till ro. Rensar ut bokhyllorna. Mer än halva staplas i högar på golvet. Ganska många med tanke på att vi har sex breda bokhyllor. De ska bort. Ska sluta flytta med mig böcker jag aldrig läser eller har nån relation till. Till exempel Tåbb med manifestet. Who am I kidding? Viftar med händerna som för att skaka av mig oron i kroppen. Fortsätter med att maniskt rensa lådor och pappershögar. Går snabbt fram och tillbaka i lägenheten. M säger att det är precis så här det känns när man har druckit för mycket kaffe. Jag får lita på hans ord, jag gillar inte kaffe. Sigge följer efter mig, tränger sig fram där mina händer är, slickar på böckerna, kör ner nosen i lådorna. Försöker förstå vad det är för lek vi leker nu. Människor är så obegripliga varelser.

Inga kommentarer: