fredag 9 december 2011

Alla vackra FTM

Det händer att jag passerar väntrummet på jobbet och liksom hajar till. Utan en medveten tanke stannar jag upp, kanske bara en bråkdels sekund, och tittar på det som fångat min uppmärksamhet. Och det slår aldrig fel... det är, utan undantag, alltid en transsexuell person, FTM. Det tog mig ett tag att se det här mönstret.

Det är kanske inte världens mest proffsiga reaktion, men jag kan inte hjälpa det, när jag ser dem så viftar min libido lite med fingrarna, krullar tårna och viskar ett litet "yey!". Jag vet att det är en helt missvisande klassificering och inte alls särskilt PK, men min reptilhjärna registrerar dessa individer som den ultimata butchen, och de senaste åren har jag dragits mer och mer åt butchar. Min sexualitet är inte lika intresserad av femme längre, och jag har ingen aning om varför. Är det månne kopplat till att jag har sex med en snubbe? Vet ej. Visa mig spetsunderkläder och jag ska visa dig precis hur stort jag kan gäspa.

Nåväl. Den senaste tiden har det varit en transperson hos oss som jag reagerat på lite extra. Hen är helt enkelt något av det snyggaste jag sett på länge. Precis rätt mängd butchighet, hårdhet och exotiska drag. Gången. Blicken. Jag kommer på mig själv med att låtsas ha en massa anledningar att passera väntrummet, om och om igen, när hen sitter där och väntar. Jag går alltid väldigt raskt, så att det inte ska se ut som om jag bara dräller omkring utan att jag faktiskt har ett syfte och att jag faktiskt är en väldigt upptagen och viktig person. Hen ser inte imponerad ut. Ibland ler jag mot henom när jag passerar. Ibland ler hen tillbaka, på ett väldigt neutralt och artigt sätt. Efter en stund brukar jag sansa mig, och gå och ta mig an allt det jobb som tålmodigt ligger och väntar på att jag ska börja tänka med skallen igen.

3 kommentarer:

Linnea sa...

Tell me about it... Jag har till och med blivit ihop med en och får på nära håll följa den extremt intressanta transitionsprocessen. Jag gillar't.

Lee sa...

men fan vad nice att läsa att det finns människor som tycker att vi är vackra. jag suger åt mig av ditt inlägg, för vissa dagar känner man sig ganska.. ovacker.

för övrigt; rolig blogg! ;)

/Lee, FTM.

Lee sa...

hey stranger!

visst har jag fått höra att jag är vacker, snygg och att jag är det bästa utav två världar, av min flickvän. det värmer alltid att få höra henne säga det, men ibland har man svårt för att se att det finns andra, som inte älskar oss villkorslöst, som tycker att vi är fina.

jag hade faktiskt ingen aning om att vi är heta på marknaden. blev jättechockad när jag läste det du skrev, eftersom det jag har gått och inbillat mig är att flator ska känna sig hotade av oss och att vi blir lite utpetade från homokretsarna.
fast det gäller kanske inte femmeflatorna. men det blir lite; butch vs. transman. så har jag och andra transkillar uppfattat det.

du får gärna länka till min blogg.
och jag länkar gärna till din.
det är lite småroligt att prata med en hemlig typ, men jag är fortfarande nyfiken på var du jobbar eftersom det verkar sitta rätt så många transkillar i ditt väntrum. ;)

tack för att du gav min blogg en komplimang! det värmer att det finns fler än bara transkillar som gillar den.

må väl.

/Lee..