torsdag 22 december 2011

Delad glädje osv

Igår när Brainy kom över så blev det rejäl utrensning. Först blev det utrensning av kylskåpet och jag bjöd på en "ny spännande rätt", som kunde ha blivit katastrofal men som faktiskt blev riktigt god. Sen rensade jag ut garderoben, eftersom Brainy är en av få nära vänner häromkring som har samma klädstorlek som jag (och ungefär samma smak). Jag hade sen innan rensat ut bokhyllan, så det stod travar med böcker som ska lämnas till loppis nån dag. Brainy dök in med huvudet före och kom upp till ytan med Goethes Faust och andra hisnande pageturners. Jag skakade förbryllat på huvudet men var glad över att få dela med mig av mina grejer och glad över att högarna minskade. Sen kom hennes rumänske snubbe som ska ta över vår lägenhet, och jag visade honom runt och mös åt hans glittrande ögon. Det känns ofantligt bra att kunna lämna över kontraktet till någon, särskilt i en stad som Lund där förstahandskontrakt är ungefär lika sällsynta som enhörningar. Mitt i alltihop dök Fixar'n upp och vi bytte julklappar, och sen kom M hem och huset var fullt av folk och det var musik och det var babbel och det var skratt och jag tänkte att så här borde det vara jämnt.

Inga kommentarer: