torsdag 14 april 2011

Paff

Man får aldrig glömma att saker och ting kan förändras precis när som helst. Och att det oftast går väldigt snabbt. Jag var ute i vårvädret och promenixade med några tanter och en sprallig hund. Då ringde telefonen. Sen gick jag på ett möte. Sen hade jag helt plötsligt ett jobb. Ett sånt jobb som jag är utbildad till. Som jag egentligen inte ens ville ha. Men som jag nu har tagit, och som jag tror kan bli väldigt bra. Och arbetsvillkoren är perfekta. Och jag börjar i morgon. Jag är för förstummad för att palla att känna någon stress inför att jag börjar i morgon. Det bara är. Nu sitter jag som ett vakuum i soffan, bläddrar i tidningar och lyssnar på en snarkande hund. Inväntar verkligheten.

4 kommentarer:

Linnea sa...

Yay! Grattis!

Anonym sa...

(Jag känner inte dig (vad jag vet), och du känner inte mig (vad jag vet), men att få ett jobb inom det en utbildat sig för är sällan helt fel, oavsett om det är för en tid eller för resten av livet, så:)

Gratulerar! :-)

Linnéa sa...

Hurra!!

Constantin: sa...

Tackar tackar! :D