torsdag 7 april 2011

Anställ mig snälla snälla

Jag skriver ett CV för första gången sen 2006. Det får mig att känna mig gammal och ringrostig. Dessutom har jag helt fel arbetserfarenhet. Väldigt vuxen och kvalificerad arbetserfarenhet, men helt fel. Tanken på det gör min mage upprörd, och så känner jag mig kissnödig och måste vanka av och an i lägenheten av oro. Däremot har jag hittat en väldigt fin font som heter "Baskerville", och den gör mitt CV fint och lite sådär tidigt 1900-tal. Alltid nåt.

Försökte bryta min negativa tankespiral genom att gå och träna. Brainy var där och det var månader sen vi sågs, så det var sjukt kul. Synd bara att instruktören var den sämsta jag någonsin har haft. Dålig koreografi, ingen taktkänsla, ofullständiga instruktioner. Sånt kan verkligen förstöra mitt humör fullständigt, jag vill bara göra en Tiina Rosenberg, skrika fuck you fuck you fuck you och gå ut. Men jag stannade kvar, bet ihop, och försökte att inte ge instruktören onda ögat oftare än var femte sekund. Vad fan människa, när majoriteten av din klass slutar göra rörelserna och bara står och tittar irriterat/förvirrat på dig, inse att något inte funkar!

Gud, vad skulle man göra utan sina i-landsproblem...

Inga kommentarer: