tisdag 19 april 2011

Har heller ingen butch frilla

Fick i dag reda på att jag påminner om "nurse Jackie". Jag visste inte vem det var, men nu har jag jootoobat henne och fått koll. Hon ser sliten ut, så vet inte riktigt om det är en bra sak. Å andra sidan kanske det är en sann sak, för härom veckan upptäckte jag att jag börjar få en permanent bekymmersrynka mellan ögonbrynen. Snart kommer det se ut som om jag blänger, dygnet runt. Bloody brilliant.

Jag har alltid sagt att jag inte har något emot att pendla. Men jag har aldrig sagt att jag inte har något emot att INTE pendla. Jag har nog inte tänkt så mycket på möjligheten, av samma anledning att jag inte har tänkt så mycket på möjligheten att äga en takvåning med pool. Det har liksom inte verkat särskilt realistiskt. Men nu är det ett faktum, jag jobbar skitnära mitt hem, och det är fantastiskt lyxigt. I går strosade jag direkt från jobbet ner på stan och tog en öl med Brainy. I kvällssolen pratade jag om hur lovande mitt jobb verkar, och hon pratade om sitt nya forskningsprojekt. Och så pratade vi en hel del om manlig fåfänga. Livet är väldigt snällt just nu, och jag börjar ana formen av ett lite annorlunda liv än det jag levt de senaste åren. Det känns rätt fint, tror jag.

Inga kommentarer: