fredag 29 april 2011

How much is that doggy in the window? (waff waff)

Folk sa till oss att vi var för sent ute, att man måste stå i kö i månader för det är sånt tryck och att det inte fanns en chans att vi skulle hinna få en valp till sommaren. Så jag ägnade en halv dag åt att mejla alla uppfödare jag kunde hitta, med känslan av att det var ett dödfött projekt. Efter några timmar började svaren ploppa upp i min inbox, och nu verkar det som att vi kommer ha flera valpar att välja mellan! In your face, naysayers! Väldigt lyxigt. Så nu läser jag in mig på valpförsäkringar och vad som gäller inför ett köp, och i helgen ska jag till M:s pappas antikvariat och se vad han har för valpböcker. Jag var redo att köpa mig ett lass från Adlibris när M påminde mig att det fanns en rätt stor chans att jag skulle kunna få tag i samma böcker gratis. FÅ BÖCKER GRATIS. Jag kommer aldrig vänja mig vid den lyxen. Men tänk, i juli... då kommer kanske vårt golv vara nerkissat och våra skor söndertuggade! Lycka!

Inga kommentarer: